desiliptiay.reismee.nl

Nieuw jaar – Nieuwe start

Heee!


Ondertussen zitten we alweer bijna 7 dagen in het nieuwe jaar, is het veels te lang geleden dat ik een blog heb geschreven, heb ik allerlei Amerikaanse feestdagen mogen meemaken, ben ik gesetteld in Flagstaff in plaats van in Houston en ben ik gepromoveerd van Junior naar Senior.
Ja ik heb wat te vertellen (: Ik ga jullie een kleine summary geven van hoe ik de feestdagen hier heb beleefd en hoe het komt dat ik nu in Flagstaff zit, en naar Flagstaff highschool ga en ik ga proberen de koud te om schrijven en misschien nog wel meer!


Halloween.
Met de trip naar Seaworld met andere exchange students had ik al even Halloween mogen ervaren: Het park was om 7 uur ’s avonds namelijk 1 groot haunted ‘house’. Ik ging samen met een Braziliaanse exchange student en bij toeval een Nederlandse exchange (Ik heb 5 minuten Engels tegen haar lopen praten voor ik realiseerde dat ze Nederlands was.) gingen we die avond, na een hele dag in het park rond te hebben gelopen, in de rij staan. Wij dachten namelijk dat het 1 lange route was. Was het niet, het waren allemaal kleine area’s, waar je in de rij kon staan voor verschillende dingen, een clown gedeelte, zombie gedeelte, huntersgedeelte, waar wij dus als eerste terecht kwamen. We gilden zo hard dat alle anderen gewoon door konden lopen, haha ja we werden heel hard achter na gezeten. Het freakte ons zeg maar heel erg out en we waren soort van bang. Toch nog maar het zombie gedeelte geprobeerd maar toen een random man me keihard liet schrikken dat ik zo hard gilde dat de zombies als magneten aan ons bleven plakken, hebben we het maar opgegeven, nah met alleen meisjes zo’n haunted gebied in is niet slim…
En met halloween zelf, wezen Trick and Treaten, of te wel; aanbellen en Trick or Treat roepen, en dan krijg je American candy, oftwel dingen die we niet hebben in Nederland (:
En ik ben zo slim om twee keer bij het zelfde huis aan te bellen (achterdeur eerst daarna voordeur..)
En sommige mensen versieren hun huis of doen een halloween muziekje aan bij hun oprit of verkleden zelf, in ieder geval heel gaaf om mee te mogen maken!

Thanksgiving
Oftewel eten. Heel veel eten! In de ochtend de Macy parade die in New York werd gelopen, gekeken, dat zijn allemaal cartooncaracters aan ballonnen, korte shows van broadway en heel veel muziek! En heel gek om te bedenken dat ik daar toch echt liep een paar maanden geleden en ik daar dit avontuur mocht starten, dankbaar echt waar!
Na de parade de hondenshow gekeken en wederom weer veel gegeten.

Kerst
In Nederland hebben we 2 dagen kerstdagen, hier heb je Christmas Eve, and Christmas day!
Christmas Eve hadden we een sea food avondmaal, ik heb garnaal, krab en kreeft gegeten. Hele ervaring (: ook hebben we deze avond in nette kleren rondgelopen en foto’s gemaakt bij de kerstboom. Christmas day (of pyjama day, I am not sure yet..) We hebben deze hele dag in onze pyjama rond mogen lopen hoe awesome dat ik niet nog een dag hoefde na te denken over weer een paar nette kleren maar gewoon mocht chillen in mijn slaap outfit hihi! We hebben een heerlijk ontbijt gehad, kaneelbroodjes, en daarna cadeautjes uitgepakt, en later in de middag weer heerlijk mogen dineren! A wonderful first Christmas.


Oud en nieuw
Ooit een varken geroosterd? Oftwel een heel varken gezien die wordt geroosterd? 1. Het ruikt ernstig sterk. 2. Het ziet er niet uit, vooral zijn hoofd is nogal scary. 3. Het is heel lekker.
Maar er was meer eten (: veeel meer eten. Naast eten hebben we nog een competitie gespeeld; Cornhole. Oftwel een zakje met corn, het is een pittenzakje volgens mij.. in ieder geval is het vierkant. Die moet je in een rond gat gooien. Je hebt een plank die schuin staat, techniek, laat dat vierkant in het ronde gat glijden. Het is lastig uit te leggen maar gelukkig heb je google (:
En ohja toen het 12 uur was hebben we kerstbomen verbrand, en er was zelfs een beetje vuurwerk!
Yes Happy New Year!!


A new year dat start voor mij in Flagstaff en dat ik vol goede moed tegemoet ga! Uit respect voor mijn andere hostfamily wil ik niet te veel kwijt. Maar waar het uiteindelijk op neer kwam is dat ik ben verhuisd naar een ander gezin.

En ik uiteindelijk terecht ben gekomen in Flagstaff, sneeuw, koud, maar zo tof!!

Maar dat.. bewaar ik voor de volgende keer. Echt de volgende keer, want ik zit nu een week in de staat Arizona, en ik heb al zo veel beleefd in die ene week tijd!!

Het enige wat ik echt echt kwijt moet:

Ik mag meelopen met graduation this year!!


Well speak to you soon,

Desi

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!